У ПНПУ відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» (ХХVI Каришинські читання

 

30–31 травня 2019 р. на природничому факультеті Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка  відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» (ХХVI Каришинські читання). Цьогоріч наукове зібрання присвячене 100-річному ювілею природничого факультету.

Конференцію урочисто відкрили ректор ПНПУ імені В.Г. Короленка Микола Степаненко, перший заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей, керівник служби віце-прем’єр міністра України Володимир Круть, директор Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації Олена Харченко.

Декан природничого факультету ПНПУ імені В.Г. Короленка Марина Гриньова презентувала учасникам конференції наукове документальне видання «Природничий факультет Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка: 100 років історії та здобутків».

У роботі конференції взяли участь науковці різних закладів вищої освіти України (Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Рівненського державного гуманітарного університету, Криворізького державного педагогічного університету, Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського, Української медичної стоматологічної академії та ін.), Міністерства освіти і науки України, Національної академії наук України, Національної академії педагогічних наук України, установ природно-заповідного фонду України.

На пленарному засіданні заслухали доповіді президента Малої академії наук України академіка Станіслава Довгого, завідувача відділу інтеграції змісту загальної і середньої освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України академіка Віри Ільченко, професора Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України Ольги Ярошенко, доктора фізико-математичних наук факультету фізики Аріельського університету Романа Гриньова.

Під час заходу очільник Малої академії наук України Станіслав Довгий вручив нагороди ректору ПНПУ імені В.Г. Короленка професору Миколі Степаненку, першому проректору університету професору Романові Сітарчуку та викладачам природничого факультету за значну участь у розвитку наукового потенціалу й вихованні молодих дослідників – учнів-членів Малої академії наук України.

Від декана природничого факультету Марини Гриньової учасники  конференції отримали подарункові набори друкованих матеріалів, присвячених 100-річчю природничого факультету.

Для учасників заходу була облаштована виставка «100-річні здобутки природничого факультету ПНПУ імені В.Г. Короленка» та виставка робіт учнів арт-студії «Художник» «Симфонія фарб» (керівник студії – Юрій Бернацький).

Секційні засідання передбачали обговорення питань за напрямами: історія розвитку природничих наук; формування професійної компетентності майбутнього вчителя природничих дисциплін та підготовка фахівців до роботи в Новій українській школі; методика навчання хімії, біології та основ здоров'я людини у вищій та загальноосвітній школі; викладання природничих дисциплін в опорних школах сільської місцевості; підготовка фахівця-еколога у закладах вищої освіти; формування професійної готовності працівників освітньої галузі до інноваційної діяльності; управління формуванням майстерності керівника навчального закладу; теорія та практика управління проектами; адаптація внутрішньо переміщених осіб до університетського середовища; управління освітнім процесом у професійно-технічних (професійних) закладах освіти; створення цілісного виховного простору в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, закладах освіти та інклюзивних – ресурсних освітніх центрах; забезпечення якості освіти в закладах вищої, професійно-технічної (професійної) та загальної середньої освіти.